Monday 7 March 2011

TITANIC


 Filem ialah semua tentang apa yang telah terjadi pada kapal Titanik pada April 1912, khususnya hubungan antara satu orang Amerika muda memanggil Jack dan seorang wanita Inggeris memanggil Rose.

Mawar
bertunang sebelum berkahwin kepada Cal, satu lelaki jahat yang kekayaan diperlukan oleh keluarga Rose ketika mereka miskin, jadi jagaan ibunya mengingatkan dia. Cal hanya mahu untuk menggunakan Rose untuk kepuasannya sendiri dan tidak mencintai dia, ataupun dia mencintainya.

Naik
dan Jack pada tangga pada TitanicShe mendapat percubaan dan sangat sedih bunuh diri dengan melompat penghujung kapal. Tetapi Jack memberitahu dia dan menghentikan dia. Dia dianugerahkan oleh dipersilakannya kepada makan malam dengan Rose dan keluarganya dan Cal. Selepas itu mereka cinta setiap terlalu banyak mereka lari tentang kapal, sebaik sahaja ia mencapai aisberg. Rakyat cemas, tidak ada bot-bot penyelamat cukup, Jack digari kepada sebatang paip , dan Rose tidak akan meninggalkan tanpa dia. Dia menyelamatkan dia, kemudian mereka cuba melarikan diri tetapi kapal adalah hampir sepenuhnya ditenggelamkan. Mereka turun, terapung-apung dalam laut, Rose ialah pada satu rakit sementara dan hidup, tetapi Jack mati. Cal juga hidup tetapi Rose melepaskan diri dari dia.

Dalam
hadiah Rose ialah seorang perempuan tua menceritakan semula ceritanya.

Keseluruhan, ia
satu filem sangat baik, ia menunjukkan apa ia adalah seperti bagi yang pada Titanik. Cerita antara Rose dan Jack mengandungi banyak perlambangan , dan di sini ada pandangan saya tentang itu:

Filem
telah penuh perlambangan. Wanita itu mewakili Church. Tunangnya Cal melambangkan syaitan , dan Jack ialah Christ.

Kisah cinta
antara Jack dan Rose sangat bagus, simbolik cinta sejati antara Christ dan His Church. Mereka bertemu apabila beliau diselamatkan hidupnya. Dia tidak mempunyai apa-apa untuk hidup selama , dan pergi melakukan bunuh diri. Dia bosan dunianya dan ingin untuk melepaskan diri, tetapi Jack, seperti Christ, menarik dia kepada keselamatan dengan menawarkan harapannya. Dia adalah seperti kami semua dalam Church, pada satu masa dulu pergi cara dunia lalu kehidupan kita berpusing oleh cinta seseorang yang berhasrat untuk menyelamatkan kami. Dia tidak sepenuhnya menerima Jack, kerana tunangnya Cal (syaitan) sangat kuat dan dia takut dia, membuli dia , dan berjanji dia banyak wang. Tetapi Jack berterusan , dan memenangi jantungnya. Kadang-kadang ia kelihatan itu mungkin kami tidak menghargai sepenuhnya Christ , dan Dia memerlukan untuk terus mendapatkan keluar perhatian disebabkan oleh cinta His untuk kita.
Bila kapal tenggelam, bahawa adalah seperti penderitaan besar untuk datang. Mawar mungkin telah meninggalkan dalam sebuah bot keselamatan, tetapi ketika itu cintanya untuk Jack sungguh kuat yang dia enggan untuk meninggalkan tanpa dia. Dia menjaga dia dan menyimpan kepalanya , dan diselamatkan hidupnya. Cal cuba membunuh Jack (dengan sangat bertenaga cuba membunuh Christ menjadi gemuk sebagai seorang bayi), tetapi dia melarikan diri. Akhirnya, kapal turun ke bawah dan mereka berenang jauh. Dia terkorban dirinya untuk dia, supaya Rose boleh hidup. Begini perlambangan. Kemudian dia diselamatkan dan mengambil kepada kapal Carpathia, yang adalah seperti tempat yang selamat. Hanya 700 daripada penumpang-penumpang / krew menyelamatkan penderitaan kapal karam. Tetapi syaitan pergi mencari dia pada terdapat , dan dia bersembunyi dari dia. Kemudian, pada penghujung, apabila beliau ialah wanita tua dia mempunyai sebuah mimpi, dari apa mungkin, dengan dia meningkat tangga pada Titanik bertemu Jack, dengan semua rakyat, kaya dan miskin, memberi galakan kepadanya. Ini tentu simbolik apabila Christ mengembalikan , dan Church timbul bertemu Dia, dikelilingi semua keramat / malaikat-malaikat.
Dalam bilik
makan Satu filem betul-betul luar biasa. Ia mungkin betul-betul dahsyat telah pada kapal itu, tetapi walau apa pun mereka ditempuhi Great Tribulation untuk datang akan jauh lebih buruk, kecuali mereka yang Tuhan akan terus selamat.

No comments: